• Rozwiązanie w przypadku braku jednego zęba - implant

Brak jednego zęba

Jeśli w górnej lub dolnej szczęce brakuje zęba, optymalnym rozwiązaniem jest wykonanie korony na implancie.

• Ocena ubytku na potrzeby wykonania implantu

Krok 1

Ocena ubytku przez lekarza − np. utrata zęba wskutek doznania urazu.

• Implant w kości

Krok 2

Wszczepienie implantu w kość szczęki, bez naruszania sąsiadujących, zdrowych zębów.

• Łącznik implantu z koroną

Krok 3

Przytwierdzenie łącznika do implantu, na który nakładana jest dokładnie dopasowana korona.

• Efekt wszczepienia implantu

Krok 4

Nowy ząb jest gotowy. Odróżnienie go od pozostałych, naturalnych, staje się praktycznie niemożliwe.

• Rozwiązanie przy braku kilku zębów

Brak kilku zębów

Jeśli ubytki są większe i brakuje kilku zębów, istnieją dwa rozwiązania: osobne korony na implantach lub most przytwierdzony do kilku implantów.

• Krok 1

Ocena ubytku przez lekarza. Przyczyną utraty większej ilości zębów mogą być często próchnica i choroba przyzębia (tzw. paradontoza).

• Wszczepianie implantów

Krok 2

Wszczepienie od 2 do 4 implantów potrzebnych do założenia mostu. Nie naruszają one zdrowych zębów, zachowując przy tym ogromną trwałość przez wiele lat.

• Most zakładany jest na implanty

Krok 3

Założenie mostu. Do implantów przytwierdzane są łączniki, a na nich nowe zęby.

• Gotowy most na implantach

Krok 4

Most na implantach jest gotowy. Takie rozwiązanie potrafi znieść bardzo wiele np. duży nacisk w tylnej części jamy ustnej podczas przeżuwania, a funkcjonuje i jest odczuwalne tak samo, jak naturalne zęby.

• Implanty przy braku wszystkich zębów

Brak wszystkich zębów

Tak poważny ubytek zębów również może zostać zastąpiony implantami.

• Brak wszystkich zębów

Krok 1

Ocena ubytku przez lekarza pomoże w doborze odpowiedniego leczenia. Jednym z wariantów jest założenie mostu osadzonego na kilku implantach. Drugim zaś wyjmowana proteza, przyczepiana do dwóch lub więcej implantów za pomocą elementów kotwiczących. Daje ona stabilność, ale i łatwość w wyjmowaniu i czyszczeniu.

• Baza dla protezy

Krok 2

Wszczepienie kilku implantów przy zakotwiczonym na stałe moście utworzy stabilną bazę dla protezy. Jako że implanty umieszczone są w kości, stymulują tkankę i pomagają zachować jej zdrowy stan oraz prawidłowy owal twarzy.

• Założenie łączników i mostu

Krok 3

Założenie łączników i mostu. Łączniki przyczepiane są do implantów, na których zakładany jest most.
    W przypadku protezy overdenture, używa się łączników lub małej belki pomiędzy nimi.

• Most lub proteza

Krok 4

Nowe zęby są gotowe. Most lub proteza są na swoim miejscu. Odczuwa je się tak samo jak prawdziwe zęby. Można teraz bez przeszkód jeść, gryźć twarde rzeczy i śmiać się, bez obaw o protezę!