Leczenie

Celem leczenia jest zahamowanie dalszej destrukcji tkanek poprzez redukcję bakterii i eliminację głębokich kieszonek przyzębnych. Najlepsze efekty uzyskuje się dzięki utrzymaniu pawidłowej higieny przez pacjenta oraz systematyczne wizyty kontrolne.

Redukcja patologicznych kieszonek

W fazie wstępnej (higienizacyjnej) leczenie rozpoczyna się od zabiegów profilaktycznych, wykonywanych przez profesjonalnie wyszkoloną higienistkę. Jej zadaniem jest kontrolowanie poziomu higieny jamy ustnej oraz pomiar odpowiednich wskaźników, który pozwoli ocenić faktyczny stan przyzębia. Leczenie jest tym skuteczniejsze, im lepiej opanuje się właściwe procedury codziennego dbania o zęby i dziąsła.

Powtarzane regularnie zabiegi skalingu i root planningu pozwalają często w sposób minimalnie inwazyjny zatrzymać proces zapalny.

W fazie chirurgicznej, w ciężkich postaciach choroby, kiedy leczenie w pierwszej fazie nie redukuje wystarczająco kieszonek przyzębnych, może być wskazane przeprowadzenie zabiegu chirurgicznego. Umożliwia on dotarcie do głębiej położonych miejsc i dokładne ich oczyszczenie.

Redukcja patologicznych kieszonek, prawidłowa, codzienna higiena oraz regularna kontrola i profesjonalna profilaktyka znacznie zwiększają szanse na zachowanie naturalnych zębów, a także zmniejszają ryzyko wystąpienia poważnych problemów zdrowotnych związanych z tą chorobą.