Periodontologia

• Czy podczas szczotkowania krwawią Ci dziąsła?
  • Czy dziąsła są przekrwione i krwawią?
  • Czy w trakcie żucia dochodzi do przemieszczania się zębów?
  • Czy zęby się ruszają?
  • Czy zęby wyglądają na dłuższe niż kiedyś?
  • Czy cierpisz na nieświeży oddech?
  • Czy utraciłeś już jakieś zęby?

Nie ignoruj tych objawów!

Może to być związane z zapaleniem przyzębia, popularnie nazywanym "paradontozą"!

Zapalenie przyzębia to silna infekcja bakteryjna prowadząca do utraty kości i tkanek otaczających ząb. Nieleczona często prowadzi do utraty zębów, a także podnosi ryzyko wystąpienia zawału serca, udaru mózgu i innych chorób. Dotyka bardzo duża grupę populacji powyżej 35. roku życia, a w swojej agresywnej postaci często osoby znacznie młodsze. Niestety osoby dotknięte tym schorzeniem często nie zdają sobie z tego sprawy.

Jeżeli na któreś z pytań odpowiedziałeś twierdząco, zalecamy natychmiastową konsultację z lekarzem w naszej klinice. Zaniechanie leczenia może prowadzić do nieodwracalnych zmian i utraty zębów.

Przyczyny i objawy

Zapalenie przyzębia jest najczęściej rezultatem nieprawidłowej higieny jamy ustnej. Dodatkowo bardzo duży wpływ na przebieg choroby mają: palenie tytoniu, choroby ogólne (m.in. cukrzyca, osteoporoza) i przyjmowane leki, a także stres, wiek, płeć i predyspozycje genetyczne. Warto wiedzieć, że nieprawidłowo wykonane wypełnienia, nieprecyzyjne korony i mosty, brak prawidłowych punktów stycznych między sąsiednimi zębami przyczyniają się do nagromadzenia bakterii i szybszego postępu zmian destrukcyjnych w tych miejscach. U niektórych pacjentów nieprawidłowy zgryz będzie niekorzystnie oddziaływał na stabilność zęba i jego utrzymanie w jamie ustnej.

Podstawowe objawy:

• zaczerwienione i obrzmiałe dziąsła,
  • krwawienie podczas szczotkowania,
  • nieświeży oddech,