Profilaktyka i higiena stomatologiczna Warszawa

Profilaktyka stomatologiczna w połączeniu z higieną odgrywa kluczową rolę w zachowaniu zdrowych i pięknych zębów.

To najmniej inwazyjna i najmniej kosztowna forma dbania o zdrowie całej jamy ustnej. Zabiegi przeprowadzane w naszej klinice polegają na usunięciu niebezpiecznych, wywołujących choroby bakterii zalegających w złogach kamienia i osadu nazębnego, często niemożliwych do usunięcia przez Pacjenta w warunkach domowych.

Profesjonalna i regularna higienizacja jest podstawowym filarem dbania o zdrowie jamy ustnej i całego organizmu

Analiza podstawą skutecznego leczenia.

Dokonujemy pomiaru istotnych wskaźników, co umożliwia ocenę faktycznego stanu higieny jamy ustnej oraz pozwala dostosować odpowiednie zabiegi do indywidualnych potrzeb Pacjenta.  Wszystko w warunkach największej sterylności.

Krok 1 – Wywiad

Zbieramy dokładny wywiad medyczny, aby poznać stan zdrowia Pacjenta i bezpiecznie przeprowadzić zabieg

Krok 2 – Płytka bakteryjna

Wybarwiamy płytkę nazębną. Jest to doskonały sposób na uwidocznienie zalegającej płytki bakteryjnej bardzo często w trudno dostępnych miejscach.

Krok 3 – Usuwanie złogów

Usuwamy złogi nazębne za pomocą delikatnego skalera, który wytwarzając ultradźwięki, powoduje pękanie zmineralizowanej płytki nazębnej.

Krok 4 – Usuwanie osadów i przebarwień

Osady i przebarwienia usuwamy za pomocą piaskarki EMS – AIR-FLOW®Master, która jest pierwszym na świecie urządzeniem do profilaktyki poddziąsłowej.

Efektem jest zmniejszenie głębokości kieszonek, usuwanie biofilmu bakteryjnego oraz zapobieganie  zapaleniom wokół implantów.

Krok 5 – Polerowanie

Do polerowania zębów używamy profesjonalnych past polerskich o różnym stopniu ścieralności, które fantastycznie wygładzają strukturę szkliwa, utrudniając przyleganie bakterii tworzących płytkę nazębną.

Krok 6 – Instruktaż dbania o zęby

Ćwiczymy oraz uczymy pacjentów jak prawidłowo szczotkować zęby, jak dotrzeć do trudnodostępnych miejsc oraz jak używać nici dentystycznych.

Co nas wyróżnia?

Wiedza

Higienistki Niewada Clinic zostały osobiście wyszkolone przez naszego Periodontologa, specjalistę w dziedzinie leczenia chorób przyzębia czyli „paradontozy” dr n. med. Pawła Niewadę i pracują wg. ściśle określonego i sprawdzonego protokołu.

Dokładność

Zabiegi czyszczenia zębów przeprowadzane są zawsze z wykorzystaniem lup stomatologicznych.

Dopracowane i powtarzalne procedury

W Niewada Clinic stworzyliśmy profesjonalny program pielęgnacji zębów, oparty na aktualnym stanie wiedzy i naszym wieloletnim doświadczeniu.

Procedury powtarzamy w zależności od potrzeb, 2-4 razy w roku, zmniejszając jednocześnie ryzyko zachorowań na próchnicę i choroby przyzębia.

Edukacja pacjentów

Edukujemy naszych Pacjentów na temat istoty dbania o zdrowie jamy ustnej i przeprowadzamy trening prawidłowego mycia zębów.

Indywidualnie rekomendujemy odpowiednią dla Ciebie szczoteczkę oraz inne środki takie jak szczoteczki międzyzębowe, nici dentystyczne, pasty do zębów itp.

Jakość stosowanych materiałów

Stosujemy materiały i sprzęt z najwyższymi certyfikatami jakości.

Bezpieczeństwo Pacjentów

Rygorystycznie przestrzegamy zasad aseptyki i antyseptyki.

Przykładamy szczególną uwagę do kontroli czystości. W naszej klinice przygotowujemy indywidualnie dla każdego Pacjenta zestaw narzędzi, końcówek roboczych skalerów i piaskarek, żeby do zera wykluczyć prawdopodobieństwa zakażeń.

Każdy zabieg profilaktyczny jest indywidualnie dostosowany do potrzeb naszych Pacjentów.

FAQ / Profilaktyka i higiena

Jakie dolegliwości może wywoływać zalegający na zębach i nieusuwany regularnie kamień?

Kamień nazębny, czyli nieusuwany długo osad, który pod wpływem czasu oraz śliny ulega mineralizacji i jest niemożliwy do usunięcia samodzielnie przez Pacjenta.

Powoduje wiele przykrych i bardzo często niebezpiecznych dolegliwości takich jak: nieprzyjemny zapach z ust (halitoza) –  ponieważ kamień nazębny  jest siedliskiem bakterii produkujących nieprzyjemny zapach

krwawienie, bolesność i zaczerwienienie dziąseł podczas ich szczotkowania i nitkowania, ubytki próchnicowe doprowadzając do paradontozy, czyli rozchwianie zębów, zniszczenie kości i dziąseł.

Zakażenie krzyżowe. Co to takiego i jak się przed nim uchronić?

Zakażenie krzyżowe to przenoszenie wirusów, bakterii i innych drobnoustrojów z jednego Pacjenta na drugiego. Do zakażenia dochodzi podczas kontaktu z śliną, krwią nosiciela lub poprzez kontakt z niezdezynfekowanymi narzędziami medycznymi używanymi podczas każdej wizyty higienizacyjnej w gabinecie stomatologicznym.

W Niewada Clinic każdy Pacjent ma sprawdzony, idealnie sterylny pełny zestaw lusterek, pęset oraz końcówek do skalera i piaskarki. Dzięki temu mamy pewność, że zabiegi w naszej klinice przeprowadzane są w najwyższym standardzie sterylności i w środowisku wysokiej aseptyki.