Periodontologia Warszawa

Na estetyczny i zdrowy uśmiech składa się kilka elementów. Jednym z nich są dziąsła. Rolą lekarza, którego specjalnością jest periodontologia, jest właśnie stanie na straży zdrowia i trwałości dziąseł. Bardzo ważne, aby kontrolować ich stan zdrowia i obserwować czy nie pojawiają się niepokojące objawy takie jak krwawienie podczas szczotkowania, nieprzyjemny oddech czy poczucie ruchomości zębów.

UMÓW SIĘ NA KONSULTACJĘ

Leczenie chorób przyzębia

Periodontologia to dziedzina stomatologii, obejmująca leczenie dziąseł i tkanek otaczających zęby, czyli tzw. „parodontozy”. Podjęcie terapii periodontologicznej ma na celu zahamowanie dalszej destrukcji tkanek poprzez redukcję bakterii i eliminację głębokich kieszonek przyzębnych. Gwarancją sukcesu prawidłowo przeprowadzonego leczenia jest utrzymanie prawidłowej higieny przez Pacjenta oraz systematyczne wizyty kontrolne.

UMÓW SIĘ NA KONSULTACJĘ

Skuteczne protokoły leczenia chorób przyzębia

Choroba przyzębia często odbiera radość z uśmiechu. Aby ją wyeliminować, leczenie periodontologiczne w naszej klinice odbywa się w oparciu o skutecznie działające protokoły opracowane naszego głównego periodontologa: dr n. med. Pawła Niewadę.

Nie boimy się wyzwań

Nasi specjaliści pomogą w przypadkach rozchwianych zębów, chorób przyzębia, recesji, potrzeby regeneracji kości i dziąseł oraz „paradontozy“, które są jednymi z głównych czynników, poza dysfunkcją, działającymi też negatywnie na psychikę i pewność siebie.

Praca zespołowa najlepszych specjalistów

Wierzymy, że praca zespołowa jest kluczem do osiągnięcia najlepszych rezultatów leczenia. Dlatego w Niewada Clinic tworzymy zespół specjalistów z wieloletnim doświadczeniem, który ma za sobą setki udanych zabiegów o różnym stopniu skomplikowania. W każdej sytuacji nasz Pacjent ma pewność, że jest w dobrych rękach.

Leczenie chorób przyzębia w Niewada Clinic

Leczenie paradontozy

Leczenie paradontozy w naszej klinice rozpoczynamy od przeprowadzenia zabiegów profilaktycznych w zakresie prawidłowej higieny, które są wykonywane przez profesjonalnie przeszkolony personel. Jego zadaniem jest kontrolowanie poziomu higieny jamy ustnej oraz pomiar odpowiednich wskaźników, który pozwoli ocenić faktyczny stan przyzębia.

Leczenie jest tym skuteczniejsze, im lepiej Pacjent opanuje właściwe procedury codziennego dbania o zęby i dziąsła.

Bardziej zaawansowane etapy leczenia

W ciężkich postaciach choroby, kiedy leczenie w pierwszej fazie nie przyniosło oczekiwanych efektów, może być wskazane przeprowadzenie zabiegu chirurgicznego. Umożliwia on dotarcie do głębiej położonych miejsc i dokładne ich oczyszczenie.

Redukcja patologicznych kieszonek, prawidłowa, codzienna higiena, regularne wizyty kontrole i profesjonalna profilaktyka znacznie zwiększają szanse na zachowanie naturalnych zębów, a także zmniejszają ryzyko wystąpienia poważnych problemów zdrowotnych związanych z paradontozą.

Metoda Emdogain

Inną metodą jest aplikacja specjalnego żelu (Emdogain) na powierzchnię korzenia zęba.

Emdogain zawiera specjalne białko, które stymuluje odtwarzanie utraconych struktur.

W Niewada Clinic specjalizujemy się w procedurach regeneracyjnych. Gdy dochodzi do ubytku tkanek otaczających, ząb zabiegi te mogą pomóc częściowo odtworzyć utraconą kość i tkanki miękkie (dziąsła).

Sterowana regeneracja tkanek

Pozwala na odbudowę kości i tkanek otaczających ząb, które zostały zniszczone przez bakterie.

Pomiędzy korzeń zęba a kość zakłada się specjalną biokompatybilną błonę zaporową, która chroni regenerujący się obszar przed niepożądaną tkanką nabłonkową, stwarzając warunki do tworzenia się nowych tkanek.

Augmentacja kostna

Zabieg ten przeprowadza się w celu odtworzenia kości utraconej na skutek zapalenia przyzębia.

Wszczepy kostne mogą składać się z kości własnej lub innych materiałów zastępujących kość. Stanowiąc platformę dla wzrostu nowej kości, pomagają utrzymać ząb w zębodole.

FAQ / Periodontologia

Dlaczego dziąsła krwawią przy szczotkowaniu?

Krwawienie dziąseł jest objawem zapalenia toczącego się w dziąsłach. Dzieje się tak, kiedy nieprawidłowo szczotkujemy zęby i nadmiar bakterii zalega wokół zębów. Dochodzi do obrzęku i przekrwienia dziąseł. Stają się one, tkliwe i łatwo krwawią nawet przy dotyku.

Jeżeli w odpowiednim momencie nie wdrożymy leczenia, to postępujące zapalenie spowoduje zanik leżącej pod dziąsłem kości i proces staje się nieodwracalny, co doprowadza do ruchomości zębów i w konsekwencji do ich utraty.

Ten stan określamy jako zapalenie przyzębia popularnie zwany „paradontozą”.

Jak leczy się paradontozę?

Naszym centrum leczeniem zapaleń przyzębia kierują specjaliści, lekarze periodontolodzy, którzy na wstępie przeprowadzają dokładne badanie i pomiary periodontologiczne.

Terapia polega na zmniejszeniu ilości bakterii wokół zębów oraz w całej jamie ustnej, jak również skorygowaniu miejsc, które mogą sprzyjać ich odkładaniu. Do tego celu wykorzystujemy narzędzia takie jak skalery ultradźwiękowe, piaskarki oraz narzędzia ręczne.

Specjalizujemy się regeneracjach utraconych tkanek okołozębowych i poprawy stabilizacji zębów.

Czy palenie szkodzi zębom?

Palenie tytoniu jest drugim po bakteriach najsilniejszym czynnikiem ryzyka zapalenia przyzębia. Wiąże się nawet z 8-krotnym wzrostem ryzyka postępu choroby, a jej zaawansowanie zależy od liczby wypalanych papierosów i czasu trwania nałogu.

Palenie zmienia środowisko jamy ustnej na bardziej kwaśne i beztlenowe wpływając na większy rozwój szczególnie niebezpiecznych bakterii, odpowiedzialnych za postęp „paradontozy”. Wiąże się to z gorszymi wynikami leczenia u palaczy.

Jak pozbyć się brzydkiego zapachu z ust?

Niewątpliwie przykry zapach z ust, czyli halitoza jest problemem wielu pacjentów. Najczęstszą przyczyną nieprzyjemnego zapachu są bakterie zasiedlające jamę ustną, dlatego powinniśmy przede wszystkim wyleczyć zęby i dziąsła.

Należy upewnić się, że nie mamy ubytków próchnicowych i nieszczelnych wypełnień, usunąć zęby, których nie uda się już uratować oraz wyleczyć stan zapalny w dziąsłach, wykonując przede wszystkim zabiegi higienizacyjne.

W sytuacji, gdy takie postępowanie nie wystarcza, należy zasięgnąć konsultacji gastrologa i laryngologa, ponieważ przyczyną takiego stanu rzeczy mogą być również choroby górnego odcinka układu pokarmowego i oddechowego.

Jak należy przygotować się do zabiegu periodontologicznego?

Twoje zdrowie stanowi bazę do leczenia, dlatego przed zabiegiem periodontologicznym warto zadbać o dobrą, ogólną kondycję zdrowotną.

Co rekomendujemy:

– rezygnację z alkoholu oraz produktów tytoniowych, e-papierosów itp.,

– suplementację witaminy C i D oraz magnezu i wapnia wg wskazań lekarza przed zabiegiem,

– zbilansowaną dietę,

– odpoczynek i relaks.